Ibland står det helt still i huv'et

Jag brukar säga att det där med blodsockerfall inte gäller mig. Jag kan glömma bort att äta lunch och inser plötsligt att klockan är 3 på eftermidda'n och "oj då - jag kanske skulle ha ätit också..." Idag åt jag en tidig lunch för att jag skulle göra det förskräckliga tandläkarbesöket, och vad händer? Jo, nu när klockan är 5 står det still i skallen och det är bara att inse att det inte är någon idé att utföra några intelligenskrävande arbetsuppgifter.

Egentligen är det faktiskt dags att packa ihop och åka hem. Ska vara duktig flicka idag när jag kommer hem och testa ett par nya rätter med broccoli - detta fantastiska livsmedel som är så sprängfyllt med nyttigheter. Inga trista färdigrätter även om jag är trött - det är säkert efter anspänningen inför tandläkarbesöket som livsenergin har fått sig en knäck och då behövs det säkert lite ...BROCCOLI!!!

...och så gjorde han inte mer än tittade...vilket antiklimax, men nu har jag fått en tid för ett INGREPP den 13:e av alla dagar. Det är i alla fall inte en fredag, men det räcker bra med oro ändå! Usch och fy, nu ska man gå och gruva sig i 14 hela dagar! Vad gör man åt sånt? ......står ut antar jag... nej nu går jag hem och brocclar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0