Huuu, vad jag frös idag...

...det kanske betyder att jag låg på minusenergi och då kan man kanske stå ut, men det är inte mysigt att frysa. Vi hade planeringsmöte på redaktionen och satt i konferensrummet som ligger högst uppe i huset. Jag lärde mig för länge, länge sedan i skolan att värmen stiger uppåt, men vårt hus kanske ligger uppåner eller nå't? Hissen i huset är en gammal skramlig historia som sägs åka lite upp och ner när den själv vill. Det spökar i huset påstås det, så det är väl nån gammal hyresgäst som ställer till det för oss när vi är alltför störande. Själv åker jag aldrig hiss (inte den i alla fall)

I alla händelser var jag så genomkyld efter mötet att jag fick gå omkring med jackan på mig hela eftermiddagen. Min något mer intelligenta kollega Eva satt med jackan på sig på mötet, men så klyftig var inte jag. Nejdå jag frös och inbillade mig att jag gick ner i vikt...

När jag kom hem insåg jag att jag bara gått 1500 steg idag, (var det kanske därför jag frös) så det var bara att kliva in i jackan igen och knalla ut och handla för att få ihop lite steg. Så nu är jag i alla fall uppe i 6000 steg och en badrumsmatta rikare. Man kanske ska ta ett varv till ikväll när butikerna har stängt. Det går fortare och blir avgjort billigare och dessutom blir man varm!

Kommentarer
Postat av: imse

Skriver bara för att se om det går...
Skrev en kommentar igår men inte kom den fram...

2008-01-31 @ 21:29:31
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Kia

Instämmer - jag HATAR att frysa. Helt omöjligt att somna när jag fryser om fötterna. Räddningen är ett par jättegoa duntofflor som jag bäddar ner mig med varje kväll nu på vintern. På morgonen ligger de alltid på golvet. Fråga mig inte hur det går till - blir väl varm om fossingarna under natten och då åker de av. Men om det är som du säger att man bränner fler kalorier när man fryser så är det ju i alla fall något positivt med det hela. Är det därför jag har så smala fötter :)

2008-02-01 @ 10:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0