Galna dieter

Jag har roat mig med att kolla lite på olika dieter som man kan hitta på nätet. Förutom de där gamla beprövade som "Flygvärdinnemetoden", "Rikshospitalets bantningskur" och "Grapefruktdieten" hittade jag även en popcorndiet som verkar vara ihopsnickrad av någon snackstillverkare. Den gick ut på att man skull pilla i sig trekvarts liter popcorn till mellanmål gärna tillsammans med sockerfri drickchoklad. Det kanske är något för Ainbusk-Annelie att prova - hon som gillar Oboy...

En annorlunda och lite småtrevlig kur baseras på att man ska pimpla champagne...den kanske jag borde testa, jag som ÄLSKAR champagne - ju dyrare desto bättre och helst ska den vara rosa - tycker jag!

Men vad jag mer hittade på nätet var något slags piller som enligt hemsidan "förbränner de lagrade fettcellerna och frigör energi från bränt fett". Fy, så äckligt det låter! Om det är seriöst??? Vadå, nä knappast. Jag tänker inte tipsa om eländet även om det sägs fungera utan vare sig träning eller diet.

Finns det någon som går på sånt här? Det är ju rent förskräckligt hur man försöker kränga skräpprodukter till oss intet ont anande stackare, som griper varje halmstrå för att kunna få äta vad som helst utan att vara överviktiga. DET FUNKAR INTE, hör ni det!!! Nu tror jag väl i och för sig att du som läser detta inser samma sak som jag, men det skadar inte att föra budskapet vidare. Det är ju hemskt om t.ex. ungdomar som kanske inte har lärt sig genom samma hårda väg som vi har gått, får för sig att lägga ner en massa pengar på sånt här sk-t

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0