Det är fortfarande förkylt...

Jag var så himla kaxig ett tag före jul och berättade för alla om hur jag promenerade till jobbet och slapp alla förkylningsvirus genom att undvika T-banan. Det skulle jag aldrig ha sagt! Nu är jag inne på 7:e hostveckan och inget hör jag på vänstra örat. Bedrövelse och elände - är det nån som vet om det går nå't slags hästvirus där varken penicillin, avsvällande eller hostmedicin hjälper? Några tips om hur jag blir av med skräpet, för nu är jag less.


Inte går det att motionera heller när man inte är frisk. Får ju tänka på lilla hjärtat...och det är inte att jag skyller på hostan för att slippa - nu längtar jag riktigt efter en rejäl långpromenad och att få bli riktigt genomsvettig på gymet. Dessutom gör detta stillasittande att jag måste tänka ännu mer än vanligt på vad jag stoppar in i ansiktet. Det är ju nästan det värsta - jag kan ju inte sitta och tröstäta och tycka synd om mig själv och sedan ge präktiga råd till alla andra att man ska tänka positivt!


Det är nästan så att jag kan lova vad som helst bara jag får bli frisk. Det ger mig osökt ett bra tips till alla som vill gå ner i vikt: Berätta för omgivningen vad du har tänkt dig, det är verkligen en effektiv sporre. Är du tävlingsmänniska kan du dessutom slå vad med någon likasinnad om vem som ska komma närmast sitt mål, eller delta i någon utmaning i vårt Lättviktarforum på www.mabra.com  men då måste du vara inloggad. Klart effektivt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0