14000 steg idag

Man måste ju skryta lite när man har chansen! Idag blev det en långpromenad längs Årstaviken. Jag roade mig med att titta på folks huvudbonader. Har du tänkt på hur många olika sorts mössor och hattar det finns? Nästan lika många som det finns människor som använder huvudbonad, tror jag. Jag gjorde en liten egen statistisk undersökning av hur många som värmer skallen och jag kom fram till att en dag som denna - utan nederbörd och med ca 3 plusgrader ute, så var det nog nästan 50% som hade något på huvudet. Själv hade jag mina hörlurar som är lite mjuka och varma, så jag behöver ingen mössa! Batteriet i Ipoden tog dock slut efter en timme, så sedan fick jag låtsas att jag lyssnade. Det var då jag började räkna mössor...

På hemvägen gick jag in i järnaffären och köpte expanderskruv. Mäkta stolt över mig själv, haha, så när jag kom hem satte jag igång med att borra i väggen. Det är rent märkvärdigt vad man kan, när man inte har någon att köra med. Sonen är ju i Mexico och exet sökte sig till nya jaktmarker i höstas... Det finns det ett uttryck som lyder "Bra karl reder sig själv". Så fullständigt ojämlikt, vi är säkert minst lika många kvinnor som reder oss själva. Ska man träffa en ny man, så inte är det för skruvandets skull, i alla fall inte i den betydelsen...;) nej usch och fy på mig!

Nu sitter TV:n på väggen i alla fall, så nu kan jag ligga i sängen och se på långfilm ikväll om andan faller på!

Kommentarer
Postat av: imse

Heja, Kvinnor kan det vet väl alla.
Skruv eller lösplugg, ja det kan ju vara lite olika ....
Usch och fy på mig också då.
Men annars är det bra att ha mössa och att gå, det kan vi väl konstatera.
Min varmaste mössa kallas allmänt för Blåbärsmössan...den har jag stickat själv och den är BLÅ! Varm och skön!

2008-01-28 @ 16:07:42
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0