Tekniska apparater ska bara funka

Visst kan man bli galen på prylar? Idag kom våran Anki här på jobbet in och sa att Forsythian blommar nere på gården! Forsythia ni vet - den där gula busken som blommar på bar kvist innan det gröna har visat sig! Åhhh sa jag, då ska jag genast springa ner och fotografera den och visa bildbevis.

Fram med kameran, ned för trappan, ut på gården....brrrr sabla väder, kallt och blött...och så är batterierna slut! VA'??? Jag har ju knappt använt den, och så var jag snål nog att införskaffa en billig kamera med vanliga laddningsbara batterier, som inte går att ladda i väggen om man inte har laddaren med sig, och det har man naturligtvis inte. Nehej, inga bilder idag heller....men till imorgon ska det laddas! Ett gott råd till den som går i kamerainköpstankar: Köp kamera med riktigt laddningsbart batteri!

Ikväll ska jag roa mig med att chatta med alla kuliga MåBraLättviktare. Skojigast är det om några dyker in under tiden och diskuterar lite online, annars har det ramlat in en hel del frågor i förväg. Ska försöka svara på så många som möjligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0