Tant på vift

Ojoj, vad dagarna har gått fort den senaste tiden. Jag har farit som ett skållat troll och knappt hunnit andas mellan alla skojigheter.
I onsdags var stora delar av redaktionen här på "hemma-hos-besök". Jättetrevligt och jag fick lite fina tips om vilka tavlor jag ska hänga var, så nu är det bara hammaren som ska plockas fram. Ingen beslutsångest att skylla på!

Igår var det ett sånt strålande väder att jag var tvungen att ge mig ut på en längre promenad och när jag kom hem var det bara en kvart kvar tills jag skulle stå omsvidad och klar. Sonen kom och hämtade mig och naturligtvis var han i tid. Jag hade bokat honom hela kvällen för att i efterhand överraskningsfira hans 25-årsdag. Vi började med krogbesök på en av stans bästa pizzerior. Jag kunde inte motstå att tugga i mig en hel pizza alldeles själv, men den dröp verkligen inte av fet ost, utan var istället täckt med en stor hög rucolasallad. Jag åt med gott samvete och utan några som helst betänkligheter! Mums...dubbelmums!!!

Jag hade bokat biljetter till Footloose och det var verkligen en fartfylld föreställning. Dessutom var det rätt kul att se och höra de yngre tjejerna i publiken när Måns Zelmerlöw trädde in på scen - vilken entusiasm!! Själv var jag mer hänförd över Peter Johansson, som är något av en svärmorsdröm. Nu har jag ju ingen dotter och Anna Sahlene som spelade den kvinnliga huvudrollen är nog inget för Daniel. Dessutom har hon väl nyligen fått barn - något som är svårt att föreställa sig när man ser den tunna lilla kroppen...

Nu är det redan fredag kväll och även den här dagen har försvunnit alldeles för snabbt. Jag har bara hunnit hälften av det jag hade tänkt och trott, men jag är bestämt lite seg. Afteblåsor i munnen, skallen är ett nummer för trång och orken tryter. Säg inte att det är en ny förkylning på gång. Jag VILL INTE!!!!! Nu blir det extrakt av röd solhatt och tidig sänggång för att mota Olle i grind. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0