Som vanligt var jag oense med svenska folket

Man kanske inte ska klaga när man inte sitter och ringer själv, men jag kan inte låta bli att med en suck konstatera att det blev som vanligt. Men hetsa upp sig - neej, det kändes mer oengagerat än nånsin. Ja, nu pratar jag förstås om gårdagens Melodifestivaldelfinal.

Det var mer intressant att titta på evenemanget än att lyssna på låtarna som lät tämligen slätstrukna allihop - tyckte jag! Däremot konstaterade jag med viss förnöjsamhet att ett flertal av artister och dansare såg ganska normala ut i kropparna. Velvets danstjejer hade lite muskler istället för att se ut som skrangliga bensprattlare, och lilla Amy är riktigt charmig med glest mellan tänderna och spänstig lagomfigur. Må hon bevaras från alla Britneyfasoner i framtiden!

Det behövs förebilder både för dagens ungdomar men även för oss som passerat tonårsstadiet. Det är viktigt att sträva efter välbefinnande i vår ambition att MåBra. "Lagom" kan tyckas vara ett trist ord, men det är alldeles förträffligt i många sammanhang. Att hitta en bra nivå i strävan efter normalvikt och en tränad kropp är något vi var och en bör tänka till om. Låt oss hjälpas åt och lobba i en vettig rikting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0