Sneakers är klart bättre än stövlar med klack!

Imorse när jag var på väg till jobbet, roade jag mig med att studera folks klädsel. Framför allt tycker jag att det är intressant att se vad de har på fötterna när de går till sitt arbete - vilket jag förutsätter att de flesta gör så dags på morgonen.
De flesta femininer har läderstövlar med klack av varierande höjd. För många har dessa fotbeklädnader en rent hindrande effekt på både hastighet och gångstil. Undrar om det är nyttigt att stolpa fram på det där sättet? Bättre är då många unga tjejer som anammat modet med sneakers, som faktiskt är nästintill gympadojjor. Ibland kan det visserligen se lite kul ut - en tjej på Skeppsbron hade svarta leggings under en svart kjol och med svart jacka. Till detta bar hon nya, kritvita joggingskor..., men så höll hon god fart också!

När det gäller klädseln i övrigt är det slående intressant hur stilen förändras från Södermalm till Östermalm. Ju längre österut man kommer, desto fler män i svart överrock över kostym med slips, slätkammat hår och mörka solglasögon. På Söder är de nästan lika sällsynta som sädesärlor i februari!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0