Enligt min åsikt, är ostron slemmiga äckliga saker

Jag fick ett nyhetsbrev från Svensk Fisk i morse. Där stod att de svenska ostronen är som allra bäst under vintermånaderna eftersom de ätit sig tjocka och feta på växtplankton. Äter ostron? Jag försöker föreställa mig hur det ser ut... undrar om de öppnar på skalet och sticker ut en tass och tar sig en grabbnäve...
Enligt samma brev lär ostronköttet nu vara kraftigt och fint och ostronet har en sötare och godare smak än annars.

Hur kan något som är slemmigt och bara halkar ner smaka godare. För att vara godare måste det först vara gott och enligt min åsikt smakar de bara havsvatten. De få gånger jag har fått ner några stycken har jag försökt få dem att slinka ner så fort som möjligt. Man får svälja snabbt 3 gånger ungefär, så att de inte halkar upp igen. Jag kommer osökt att tänka på den där snapsvisan "jag skulle dra den upp och ner så att den smaka som många fler" fast när det gäller ostron är det alltså tvärtom...

Vidare står det så här i nyhetsbrevet: Om har du möjlighet, passa på att njuta nu av de svenska ostronen. De är inte bara godast de är dessutom mycket nyttiga och rika på protein. Jamen gör det vetja, ät gärna ostron bara jag slipper! Idag ska jag ta en gravlaxmacka till förrätt och till huvudrätt blir det en ljummen lövbiffs-sallad, som jag ska testlaga. Blir den bra, vilket jag förutsätter (!!!) ska jag bjuda alla MåBraLättviktare på receptet så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0