Det var väl det jag trodde med Evas dimridå

Än så länge är det ungefär dött lopp och troligen har våra respektive dåliga karaktärer ungefär samma match att utkämpa sinsemellan. Fajten går vidare och det finns väl ingen som kan tvivla på att vi fixar resan!

Jag var ju så lycklig över mina 1,3 igår, och så är jag så korkad att jag kliver upp på vågen imorse igen. Man SKA bara väga sig en gång i veckan, brukar jag predika. Som vanligt är det mycket lättare att vara klok åt andra...

Imorse hade jag gått UPP 3 hg, trots att jag var jätteduktig igår - höll mig under rekommendationen, så att jag kan spara till helgen och gick 12700 steg... Det här med vatten i kroppen som lurar en är en styggelse - det är därför det är så urbota knasigt att väga sig ofta.

Varför gör man det då? Jo, naturligtvis hoppas man att det ska vara en massa minus varenda dag (speciellt när man varit "skötsam"). Det blir en belöning som ger ny eld till motivationen och man får ett kvitto på att ansträngningen gett resultat. Galet men mänskligt!

Om jag nu vet med mig att jag håller mig till vad jag ska, kan jag faktiskt vara trygg i att det ger resultat. Man kan inte lura kroppen, den går så långt som jag har gett den näring till.... Eva köpte en cykel igår som hon ska transportera sin kropp på - jag köpte en liten begagnad bil.............men den ska stå i garaget och vänta, tills den ska transportera mig och klubborna ut till golfbanan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0