Att gå på IKEA är som en långpromenad

Idag har det blivit massor av steg, men då hade jag naturligtvis glömt stegräknaren i badrummet. Strunt detsamma - kroppen känner väl själv att den har fått gå...men det är rätt kul med det där stegräknarkvittot. Gick en sväng på förmiddagen medan vädret fortfarande var hyfsat, och satte mig sedan i bilen för att åka till IKEA.

Trodde att det skulle vara hyfsat lugnt där eftersom det inte är lönehelg, men ack vad jag bedrog mig. Hade räknat med att hela turen skulle ta en dryg timme, men det blev mer än två. När jag kom ut var det halv snöstorm och när jag väl hade återfunnit bilen och satt mig i kön för att komma därifrån, insåg jag att jag hade glömt att titta på det som jag egentligen åkte ut för. Är det typiskt, eller? Istället hade jag inhandlat 3 skärbrädor, ett paket pappersservietter och en pås-behållare att ha i diskbänksskåpet! Det var det hela! 189 kronor gick kalaset på, men nu dröjer det innan jag får ork att åka dit igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0