Årets semla är uppäten

Jaha, nu är det gjort! Jag som brukar väsnas om att jag bara äter en semla om året och det är på den riktiga fettisdagen. Om någon har lyckats missa det, så är det just idag som man får (ska?) äta semla, med a på slutet.

Idag inleds fasteperioden enligt den gamla traditionen. Nu ska man ha festat klart på ett tag och ägna sig åt inre betraktelser och allmänt sunt leverne, tänka på sina medmänniskor och på miljön... 40 dagar ska ägnas åt renlevnad, ja jag har inte lovat annat än att äta min semla, och nu är det alltså klart, men den var liten och jag åt bara en halv om jag nu får skryta lite.

Enligt min egen devis blir inget godare för att det blir mycket och alltså nöjde jag mig med en halv. Dessutom promenerade jag till jobbet imorse, så då kan man ju inte sabba allt för en halv semlas skull.

För att ytterligare skrävla, gick jag tillsammans med ett gäng fräscha unga tjejer och coola killar på ett core-puls-pass igår kväll. Jag var klart äldst i salen  och den enda som lyckades ramla av brädan, men det var kul ändå och träningsvärken har nu börjat kännas i rumpan. Härligt, härligt... äntligen säger jag efter 10 veckor avhållsamhet från den typen av övningar!

Kommentarer
Postat av: Monica

Vad skönt att det är mer än jag som håller på traditionerna...;-) Jag unnar mig också en fastlagsbulle (kommer väl från Skåne, och där heter det så!) om året och det ska vara idag. Det blev en hel dessutom, men den var inplanerad i dagens poäng. Gott var det i alla fall!!

2008-02-05 @ 17:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0