Blossa - vilket smart grepp

...men jag missade naturligtvis årets smak. Jag hade tänkt vara ute i god tid, men det hade nog inte hjälpt. Alla pavorna tog tydligen slut på några timmar. Jag har fortfarande inte druckit nån glögg i år, men jag verkar överleva ändå. Vi åkte på en liten week-endtrip till Nice i helgen och där finns varken glögg eller pepparkakor, men en förskräcklig massa annat att njuta av. Vädret till exempel.

Vi hade förväntat oss regn, rusk och ca 10 grader och så var det när vi kom, men fredag eftermiddag sken det upp och tempen steg till som mest 16 grader! Vi rasslade naturligtvis ut på närmaste golfbana. Det var så oerhört vackert att det var svårt att koncentrera sig på golfen. Pinjernas skuggor låg som mörka ränder över banan och i fjärran reste sig snöklädda Alptoppar.


Vi hann gå 14 hål innan det skymde helt. På sista hålet försvann min boll efter årets bästa slag. Det var helt enkelt allför mörkt.

I lördags promenerade vi de ca 6 km in till Cannes för att gå på marknad. Jag hade tyvärr glömt min stegräknare hemma i Svedala. Efter att ha rantat runt bland alla stånd - jag köpte INGENTING!!! - hade Staffan skavsår under fötterna, så vi fick lov att hoppa på en lokalbuss för att komma hem. Den gick så många kringelkrokar att det tog längre tid än om vi hade gått hela vägen!

Nu är jag gräsänka några dagar. Staffan blev kvar därnere - han tränar säkert en massa golf, medan jag är hemma och jobbar. Nåja, jag utnyttjade tiden maximalt och njöt fullt ut! Jag lyckades till och med koppla upp mig och njuta av att jobba på distans en stund - i solen ... ute på balkongen... i december... i La Napoule.............fantastiskt!!!


Kommentarer
Postat av: Sus

Så härligt det ser ut. Tänk att få gå en golfrunda utan tjock jacka och mössa. Är inte ALLS avundsjuk :)



Kan också tipsa om lite glögg - köp INTE den med chokladsmak. Ingen höjdare, däremot kan jag rekommendera Blossas årgångspaket med fem smaker. Min favorit är 05:an

03 Pomerans

04 Vinteräpple

05 Hjortron & Armagnac

06 Lingon & Enbär

07 Havtorn & Kanel



Jag fick inte heller tag i årets Blossa - blåbär. Snacka om att de haussar upp försäljningen genom att göra så här :) Ja, ja, vi får väl dricka den nästa år i årgångspaketet. Ha det så gott!

2008-12-08 @ 17:12:28
Postat av: Stella

årets smak var faktiskt helt okej :)

2008-12-08 @ 19:20:00
URL: http://stellapolaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0