Man borde lätta på trycket!

Mamsen och jag var på vårdcentralen igår. Vilket ställe! Det är en läkarmottagning som heter Familjeläkarna i Saltsjöbaden och nu har jag varit där tre gånger och blivit så oerhört väl bemött. Vilken personal! Vänliga, trevliga och tar sig tid att lyssna. Man önskar att alla vårdinrättningar kändes lika personliga och bra.

Det här stället ligger i en gammal villa och det känns nästan som att gå hem till nån när man ska dit! Mor och jag fick komma in samtidigt för att kolla blodtrycket och kika på några småskavanker. Där satt vi och småpratade medan syster konstaterade att mammas blodtryck var bättre än mitt... Ack, ack hur det kan vara. De tyckte rörande eniga, att jag ska stressa mindre...

Nu var det visserligen superbra, men inte så kul att jag vill ranta dit dagligen. Ändå sitter jag just i telefonkö för att få komma fram. Har knappt sovit i natt pga en löjligt värkande tumme. Tycks ha fått nå't "sk-t" under nageln. Är det tramsigt hur en sån pyttesak kan göra så ont? Pratade med sjukvårdsupplysningen i natt när det var som värst, och syrran där nämnde att man kanske måste sprätta upp lite i tummen och dessutom käka penicillin. Gissa om jag är skraj nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0