Jag såg alltihop, och tumnageln är kvar!

Min gudabenådat älskvärde son erbjöd sig att hämta Staffan, så jag fick vara hemma och förbereda lite käk och dessutom se hela IDOL-finalen. Inledningen var rätt kul, tyckte jag med många "gamla" deltagare, som det gått bra för. Jag tycker verkligen att det är kul att ge ungdomar chansen att få visa upp sig, samtidigt som det är underhållning.

Testade köttfärswraps som kommer i nästa nummer av MåBra och som jag visar på webb-TV. Nytt recept av en ny veckomenyskapare hos oss, och det var enkelt och jättegott. Rekommenderas! Tidningen kommer i mellandagarna, så där har du nåt att se fram emot efter jul!

Doktorn igår var en ställ farbror, som påstod att han gärna hade dragit loss min stackars tumnagel - han tycker sån't är kul, sa han...konstiga människor det finns. Nå, han skonade mig, vilket jag var sanslöst tacksam över. Därför går jag nu med tummen i stort paket med alsolspritsomslag och kan inte baka pepparkakor som jag hade tänkt. Löjligt, så handikappad man blir av en ond tumme. Har till och med svårt att dra upp blixtlåset på brallorna...

Nå, nu hade det knappast blivit nån nytta gjord idag ändå. Förkylningen har däckat mig och jag har till och med lite feber. Det brukar jag sällan ha, så när jag väl får feber, blir jag hopplöst eländig. Tur man har TV:n. Idag har jag tittat på skidskytte, storslalom damer och herrar, golf i Dubai med Annika Sörenstams grand final och snart är det längdskidor också! Däremot har jag inte sett något Luciatåg. Imorse vaknade vi för sent och själv är jag inte Luciamässig. Tycker att Staffan borde ta på sig en strut och vara stjärngosse, men han nappar inte...

Kan inte låta bli att smånjuta av att inte orka göra nåt nyttigt utan att ha dåligt samvete. Är man klok egentligen? Varför kan jag inte kosta på mig att bara koppla av utan att vara risig? Nå, fördelen är i alla fall att jag kan se något positivt i att vara däckad. Haha - himmel vad bra jag har det!!! (det där kallas att övertyga sig själv, bra mental träning...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0