Hujedamej - inga piller här inte!

Jojo, nog tog jag ledigt  från bloggandet en vecka, men inte så frivilligt som jag trott. Efter en vacker resa till Trysil i strålande solsken så länge den var uppe (solen alltså) kom vi fram till en superfin lägenhet. Nästan helt ny med alla tänkbara bekvämligheter utom - ja, just det - bredband.

Måndag morgon gav jag attan i förkylningen och tänkte att frisk luft skulle ta bort det sista. Ut i längdspåret, inte långt alls utan bara för att känna på...

Tisdag var jag tvungen att prova backarna, så det blev 1,5 timmes upp-och ner. Vackert väder, lite blåsigt på toppen, men vackert!!! snuvan höll i sig...

Onsdag och julafton...på med skidorna för att få njuta julbord... efter en timme var jag dödstrött! VA??? Jag som brukar älska att flåsa på tills benen skakar av mjölksyra, men det gick bara inte.

Hmm, resten av veckan fick jag stanna hemma och tänkte att jag åtminstone kunde koppla upp mig med det mobila bredbandet en liten stund för att få skriva av mig min klagan, men tji - det funkade inte överhuvudtaget!

Hur less kan man bli? Jag har gett mig fasen på att kroppen själv ska få rida ut den här flunsan eller vad det nu är. Vill INTE käka penicillin. Det fick jag nog av förra året och inte hjälpte det då heller. Nej, jag har fått för mig att om jag bara låter kroppen sköta det här på egen hand utan piller, ska jag få antikroppar så att jag klarar mig ett tag.  Vi får väl se om det funkar och hur länge jag håller ut!!!

Ska öka dosen av frukt och grönsaker med en massa antioxidanter på bekostnad av annat jox. Lussebullarna och pepparkakorna är tack o lov slut. Igår gnagde vi på julskinkan när vi kom hem och idag äter vi sillen som är kvar. Snart är alltihop slut - ska bli riktigt skönt!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej Marie! Hoppas att din förkylning snart försvinner helt. Jag har också varit sjuk över julen. Förkylningen gick över av sig själv till slut:)



Önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År!

Kram

2008-12-31 @ 14:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0