Det gick riktigt hyggligt...

Ja, så var årets uteätar-julbord avklarat! Vi var på Blå Porten och jag blev inte sjuk i magen, inte överfullt äckelmätt, neej jag kan nog tycka att jag är riktigt nöjd med mig själv!

Jag hade bestämt mig för att bara ta pyttelite av det som lockade mest, så det blev sill, rökt lax, en bit rökt korv, rökt älg och torkat kött, en skinkskiva, en liten viltprinskorv som var gudomlig och här gjorde jag ett undantag och tog en till i nästa vända- de var så små, så små...
En del av en grisfot slank också ner, liksom en bit tunt revbensspjäll. Det fanns Stiltonost, så det gröpte jag ur en liten bit men sen var det nog inte så mycket mer mat. Allt sköljdes ner med en julöl och en 4:a Östgöta Sädesbrännvin.

Sen var det då godisbordet.......nåja det var pyttesmå smakbitar där också, men det blev ju några stycken...Det fanns en sorts knapriga kanderade mandlar, som var gudomliga och tryffel som smalt i munnen. Mmmmmm! Ris à la Malta smakade jag på för syns skull, men det är inte så vasst, så det hoppar jag nästa år!

Kommentarer
Postat av: Gunilla Jonasson Eskilstuna

Hej.

Det är bara julbord ute 1 gång om året, då kan man ta lite av varje som man tycker om, men det får inte bli någon vana. Dagen efter går man till det valiga, inte slarva något mer.

Lycka till, jag vet att det går bra efter 32 år som viktväktare med lika många jular.

2008-12-11 @ 10:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0