Motiomera

Säga vad man vill, men tävlingar fungerar ofta för att trigga oss till mer än vi annars skulle orka. När Staffan och jag spelar golf tillsammans, sätter det sig en liten djävul på axeln och viskar upphetsande i örat. Det här brukar resultera i kommentarer som "ligger du i bunkern, älskling?" eller om man missar en putt: "synd...." och där är tonfallet inte direkt kryddat av empati.

Man kan använda tävlingsinstinkten till att få igång sig själv också, för att inte tala om sina arbetskamrater. I våras hade vi en stegtävling på redaktionen och aldrig har det promenerats så mycket här. Nu har MåBra lanserat en ny stegräknartjänst som är riktigt rolig, www.motiomera.se. Man kan tävla mot sig själv,  men även mot andra på sajten. Det leder verkligen till fler steg, bättre kondis och ett ökat välbefinnande.

Idag tog jag bilen till jobbet för att jag behöver den i eftermiddag, och fy, så segt det var att komma igång jämfört med när jag kommer lunkandes till jobbet! Nej, imorgon blir det promenad igen!

Kommentarer
Postat av: imse

Ja, gå är härligt minsann. har just köpt en ny stegräknare som även ska visa hur långt man gått, men har inte lyckats få till den än, instruktionerna är skrivet så smått, så smått så jag måste då använda förstoringsglas...

Angående " den lille elakingen på axeln" så känner jag verkligen igen mig... hela sommaren så har vi (glatt..) sagt men oj blev det fem slag, va synd... men du var nära ...OSV.. tur att det varit ömsesidigt trackande annars borde man ha dåligt samvete...

Keep on walking!

2008-08-28 @ 17:48:44
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0