Till Riga går färden den här gången

I eftermiddag tar jag mor (90 bast) i släptåg och kryssar till Riga. Hon har aldrig varit i Baltikum och när jag frågade vad hon har lust att göra nu när pappsen är borta och så länge hon orkar, så ville hon kryssa till Riga. Det lär ju vara en vacker gammal stadskärna, så jag tar kameran med mig och hoppas att vi fixar att gå i land en sväng i morgon.

Var ute med "pojkvännen" (eller vad det nu kan kallas i den här åldern - får jag be om förslag?) igår kväll. Vi åt på Östgötakällaren som ligger på krypavstånd hemifrån. Vildsvinsgryta, det var riktigt gott. Det sägs att vildsvinsstammen ökar i Sverige, så vi gjorde en liten insats där. Ett magert och jättegott kött som jag kan rekommendera. Ett glas rödvin till det satt som en smäck, och vi klarade att gå hem utan att behöva använda knäna...

Senast jag var ute och reste med mamsen, var i november när vi var i Portugal. Då var jag knallförkyld. Gången innan vi var ute och luftade oss, åkte vi en bit med Hurtigruten, men då fick mamma gallsten så att vi fastnade några dagar på ett sjukhus i Molde i Norge. Intressant upplevelse att hamna i främmande stad utan kläder och andra pinaler eftersom de blev kvar ombord! Tredje gången gillt nu, att vi klarar oss hem utan några incidenter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0