Magnolian blommar - så häftig den är!

Imorse funderade jag på om jag skulle ta cykeln istället för apostlahästarna till jobbet, men även om det går snabbare med cykeln, så känns det ändå bättre att gå. Jag får visserligen upp pulsen mer på cyklen, men motionsutbytet blir bättre när jag går. Alltså fick cykeln stå kvar i förrådet och på det viset passerade jag också gården, där jag fick se att det står ett blommande magnoliaträd. Så otroligt vackra de är!!! Med den här osannolika värmen är det säkert helt utslaget om ett par dagar!

image46


Magnoliablomman i närbild. Ännu vackrare mot den gräsliga
fasaden... Huset har vunnit pris som ett av Stockholms fulaste...
image47

Nu har jag suttit i telefonkö en stund för att få höra om doktorn fått svar på proverna jag tog i torsdags. Undrar om jag egentligen borde cyklat istället - det kanske frestar mindre på mitt onda ben. Äsch proverna har inte kommit, så då lever jag efter min vanliga devis - gör det som känns bra...han ringer den 7/5, så då får jag klara mig tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0