Kändisar på stan

Igår var jag ute och åt lunch med en gammal vän och arbetskollega. Vi hamnade på Fältöversten och åt sushi. Oj, vad mycket spännande vi hade att prata om! Lotta är en härlig människa som fullkomligt sprutar energi och hon har många spännande tankar och idéer som är jätteroligt att ventilera. Dessutom är hon en god lyssnare, så det blir lätt att man häver ur sig sina egna funderingar. 

Mittemot oss slog sig Lill Lindfors med sällskap ner. Jag har inte så mycket koll på kändisar och sånt, så jag kan inte avgöra om det var en dotter eller god vän...? När Lotta och jag så småningom lättade från bordet, konstaterade vi att Lill ser fantastiskt fräsch ut... för sin ålder? Vilken utstrålning!!! Nu var det ju bara det att ingen av oss hade koll på hur gammal (ung?) hon är men vi gissade på en bra bit över 60 i alla fall.

I sammanhanget pratade vi om att man kan ju verkligen till stor del påverka sitt eget åldrande genom att äta vettigt, motionera och hålla sig i form så bra man bara kan. Ingen annan kan i alla fall inte göra det åt en! 

Det är lustigt med åldrar...ju yngre man är, desto svårare att avgöra de äldres ålder och ju äldre man är, desto svårare att avgöra de yngres.......? Jag skulle prova ett par jeans i lördags och expediten plockade fram ett par jättetuffa Tommy Hilfigher. Min första reaktion var "kan jag ha såna här i min ålder?", varpå expediten snabbt svarade att "min mamma köpte ett par likadana och ni är i samma ålder"... sedan hejdade hon sig och sa "hoppsan, förlåt du kanske inte är sååå gammal, min mamma är 52!"

55-årig som jag är tackade jag naturligtvis och köpte jeansen... haha - lättlurad, eller hur? Däremot hade jag svårt att bedöma tjejens ålder - hon kunde likagärna varit 25 som 35...

På vägen hem från jobbet igår mötte jag Felix Herngren, eller var det Måns? Han hade mörka solglasögon trots att solen lyste väldigt blekt, och hur gammal han är har jag ingen aaaaning om....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0