Bio, pizzarecept och glassar

Var på bio söndag kväll och såg "Flyga Drake" En jättefin film, tyckte vi alla tre. Jag satt med pojkvännen på ena sidan och sonen på den andra - kan man ha det bättre? När filmen var slut undrade Daniel om jag läckte - som vanligt kan jag inte hålla mig när det blir känslosamt, så tårarna trillar... Den här filmen berörde!

Sedan gick vi hem och åt nylagad pizza, som jag gjort klar just före bion och bara värmde på så att den blev extra knaprig i botten. Världens bästa pizzarecept är det och den finns även bland recepten på MåBrasjaten, så den är förhållandevis kalorisnål. Prova själv!

Idag har jag gjort mig lite fattigare hos tandläkaren. Jag begriper för mitt liv inte varför tänderna inte är en del av kroppen som ska skötas, dvs varför ingår inte tandvård i högkostnadsskyddet???

Just nu är jag proppmätt efter att ha testat glasspinnar i det "lätta" sortimentet. Det hjälpte inte att de var lätta eftersom de var ganska många.... glasskvoten är fylld för två veckor framöver. Jag hittade i alla fall en favorit, som i princip var frusna bär - jättegott! Ska leta rätt på den framöver när det blir lite varmare.

Tur att det blir många steg idag. Har tänkt gå på core ikväll, men jag ska promenera av mig glassen på hemvägen först, annars orkar jag knappt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0