Alla tror att jag är uppslukad och borta för världen!

Nykär - javisst, men inte helt uppe i det blå. Att bloggen blivit eftersatt har andra orsaker... Tekniken har strulat hemmavid. Jag tycker att det är med datorer som med bilar och andra tekniska tingestar. De ska funka utan att man ska behöva fjäska eller lägga ner en massa energi och tankemöda på dem. Gör de inte får de en ordentlig chans - jag sitter och provar alla möjliga sätt, men när jag lagt ner flera timmar och inget hjälper för att jag inte begriper mig på eländet, blir jag sur och grinig. Då får det vara...

Nu ska det väl erkännas att jag kanske ändå mest hade koncentrerat mig på tillvaron "IRL" Nyförälskad är man inte alla dagar i livet och det är bäst att njuta så länge som det pågår. Kroppen går på högvarv, endorfinerna rusar hejvilt runt i systemet och hjälp, så bra man mår! 1 kg har flugit sin kos och tur är väl det, för jag har hört om andra som går upp i vikt, för att det blir så mycket soff-pys på kvällarna.

Jag kan alltså rekommendera "kärleksdieten", som fungerande metod. Har du redan ett bra förhållande, kan du sätta sprätt på dig själv på andra sätt. Det gäller alltså att bli engagerad och få ny energi genom ett brinnande intresse för något annat än mat. Kan du sjunga - gå med i en kör eller starta en egen. Vi tittade på "Körslaget" i lördags kväll igen. Se, vilken känsla det är och så bra man mår av sång och musik. Samma typ av känsla kan man få genom att gympa eller på annat sätt motionera till musik. Välbefinnandet sprider sig i kroppen ju mer man  håller på!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej Marie!
Tittade in på din blogg för första gången idag, kul och inspirerande. Tror det ligger mycket i det du säger, det man skriver till alla vill man nog gärna leva upp till. Får kanske börja blogga jag med :-)
Behöver allt tänkbart stöd för det är svårt att hålla motivationen uppe när kropp och själ inte är i harmoni. Har inte världens bästa karaktär heller, till skillnad från min karl som har hur mycket som helst av den varan, suck! Behöver verkligen ta tag i vikteländet nu, jag får väl skaffa inspiration via din blogg och vår viktsida i Må bra. Ha det bra!
Kram Ingela

2008-04-07 @ 17:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0